Grudzień, 2006

Wietrzne, niedzielne popołudnie...

Niedziela, 10 grudnia 2006 · Komentarze(2)
Mimo brzydkiej pogody, jaka nawiedziła Wrocław – zrobiło się zimniej, bardzo wieje i jest mokro :( postanowiłem jednak troszkę się poruszać :) Zrobiłem bardzo przeze mnie lubianą traskę, która prowadzi przez Świętą Katarzynę i Siechnice – dzisiaj przejazd w odwrotnym kierunku niż zawsze.

WRO/Gaj – Wojszyce...
Trestno
WRO/Opatowice – Niskie Łąki - Gaj

Wzgórza Strzelińskie

Piątek, 8 grudnia 2006 · Komentarze(5)
Tego dnia postanowiłem wybrać się na Wzgórza Strzelińskie i troszkę się tam pokręcić. Do tej pory jedynie przejeżdżałem tamtędy tranzytem :) tym razem jednak chciałem poznać tamtejsze okolice i muszę przyznać, że zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie.

Wyjechałem z Wrocławia około 10 rano i znanymi mi już drogami podążałem w stronę Borowa. Następnie już jechałem po nowych dla mnie okolicach do Kondratowic, skąd przez Prusy udałem się bocznymi drogami do Białego Kościoła. Na tamtym etapie jechało się świetnie (pomimo wiatru wiejącego w blachę ;] ), troszeczkę zaliczyłem małych i większych podjazdów, ciągle towarzyszyły mi malownicze widoki oraz słońce, w ogóle pogoda tego dnia była chyba najlepszą w grudniu – 12 stopni i sucho.

Sam Biały Kościół jest bardzo urokliwą wioseczką, w której można poczuć taki „średniowieczny” klimat :) niesamowity jest tamtejszy kościółek – jak z bajki.

Z Białego Kościoła poruszałem się niebieskim szlakiem w stronę Skrzyżowania pod Dębem – nie jest to trasa przeznaczona dla rowerów niestety – bardzo dużo błota, a właściwie rozmokłej gliny na drodze. Momentami szlak prowadził przez podmokłe ścieżynki – jakoś sobie poradziłem. Gdy już dotarłem do tego skrzyżowania zmieniłem szlak na czerwony, droga była już przejezdna nawet dla aut. Za cel obrałem sobie Gromnik – najwyższy szczyt Wzgórz Strzelińskich (393 m n.p.m.) Po drodze na czerwonym szlaku trafiłem na Cygański Krzyż, a właściwie to, co po nim zostało :) Następnie, po jakichś 400 metrach, szlak wchodzi w las i zaczyna się wspinaczka po wąskich ścieżkach. Przeraziłem się, gdy zobaczyłem ostatnie 300 metrów szlaku czerwonego. Podjazd na Gromnik był niemożliwy – nachylenie zbyt duże dla rowerka, śliskie podłoże z kamieniami i wystającymi korzeniami... Już byłem gotów wrzucać rower na plecy ale pomyślałem, że sprawdzę jeszcze podjazd żółtym szlakiem, no i opłaciło się :) wjechałem przystępną dróżką bez najmniejszych problemów.

Na Gromniku spędziłem ponad godzinę – akurat rozdzwonił mi się telefon :)
Wielka szkoda, że zostały tam tylko ruiny zamku – byłoby wspaniale, gdyby stała tam cała budowla. Jest tam jeszcze osobliwy dąb, pozostałości po starych murach, i pełno kamieni po wysadzonej wieży widokowej.

Z Gromnika zjechałem żółtym szlakiem do Krzywiny – zjazd świetny, prawie staranowałem sarnę :D Następnym moim celem był stary kamieniołom łupków kwarcytowych koło Jegłowej – niestety troszeczkę pogubiłem się, po prostu niepotrzebnie opuściłem żółty szlak. To spowodowało, że trafiłem na inny kamieniołom ale nie na ten, o który mi chodziło. Nie miałem już czasu na poszukiwania, bo widmo jazdy w ciemnościach zaglądało mi w oczy :D ale wrócę tam jeszcze...

Dalsza jazda to już sam asfalt, przez Strzelin, a później wioseczkami – nie chciałem jechać najkrótszą drogą. W sumie dwie godziny jechałem w kompletnych ciemnościach – jednak od czego mam lampki?! :D

Wycieczka udana i... niezapomniana - czuję, że jeszcze wiele kilometrów po Wzgórzach Strzelińskich nakręcę :)

WRO/Gaj – Wojszyce...
Skała
Wąwolnica
Biały Kościół
Skrzyżowanie pod Dębem (niebieski szlak)
Gromnik (czerwony, żółty szlak)

Krzywina (żółty szlak)
Święta Katarzyna
Zacharzyce
WRO/Brochów - Gaj

Pogoda do jazdy wymarzona...

Czy to naprawdę grudzień?!

Kościółek – wioska Biały Kościół :)

Cygański Krzyż Pokutny

Skały w drodze na Gromnik

Tu było za stromo – drogi poszukałem gdzie indziej

Na Gromniku – tyle zostało po zamku...

Powrót – robi się ciemno... piękne, grudniowe niebo

Ślęża po raz drugi!

Sobota, 2 grudnia 2006 · Komentarze(4)
Na dzisiejszą wycieczkę wybrałem się razem z Tomkiem. Korzystając z tego, że od niedawna jesteśmy sąsiadami, postanowiliśmy pojeździć wreszcie razem. Wyjazd oczywiście w 100% udany! Było bardzo przyjemnie, świetnie się jechało, pogoda dopisywała do tego stopnia, że pragnienie w drodze powrotnej musieliśmy gasić zimnym piwkiem z Rogowa Sobóckiego. Chcieliśmy kupić tam smakołyki w piekarni, którą poleca Czesiek ale jednak rozsądek podpowiedział nam, by wybrać zimnego Lecha ;) (po chlebek wybierzemy się następnym razem :) ) W ogóle to zastanawialiśmy się z Tomkiem, gdzie dziś jeździ Czesiek, którego zapraszamy na naszą następną wyprawę, której celem będzie Ślęża. Pozdrawiamy!

Sam podjazd pod Ślężę, w porównaniu do mojego poprzedniego wjazdu był o niebo lepszy, tym razem kamienie nie dawały się we znaki, aż tak jak poprzednio – co nie znaczy, że lekko było :]

Przecierałem oczy ze zdumienia widząc, jak Tomek radził sobie na tej morderczej drodze, wjechał po tych wstrętnych kamykach na sam szczyt, dysponując rowerkiem z bardzo wąziutkimi oponami. Po prostu RESPECT!

W sumie to podczas wjeżdżania na szczyt się nieźle uśmialiśmy z naszej nieporadnej jazdy :D

Po odpoczynku zjazd i droga powrotna. Jadąc do Sobótki objechaliśmy dookoła Ślężę i do Wrocławia wracaliśmy spokojnymi, mniej uczęszczanymi przez samochody drogami.

Super wypad, za który muszę podziękować Tomkowi, bo był to jego świetny pomysł. Cieszę się, że udało mu się zrealizować swój kolejny cel, którym było zdobycie Ślęży.

Bardzo fajnie śmigało się z Tomkiem, raz on podciągał mnie, raz ja jego – to jest to, czego brakuje, gdy jeździ się samemu – a i tak najlepsze było konsumowanie Lecha w przydrożnym rowie – fajnie czasem poczuć się jak prosty chłop ze wsi hahaha ;)

P.S. Ja jeszcze zasuwam do koleżki, więc powiększę swój dorobek dzisiejszych kilometrów.

Poniżej zdjęcie ze mną na Ślęży (oczywiście autorstwa Tomka) i przebieg naszej traski.