woj. Lubelskie

DZIEŃ 17 - LAS KRZYŻY

Środa, 29 lipca 2009 · Komentarze(3)
Rano trochę mieliśmy lenia ale w końcu ruszamy na trasę. Na pierwszy ogień idzie Terespol :)
Właśnie pokonaliśmy kilometr nr 2000!!! na naszej rowerowej Wyprawie Dookoła Polski :)
Kraksa! Asia na jednym ze skrzyżowań staranowała Piotrka. Na szczęście nic się nie stało. Wiemy już, że podczas kolizji, przyczepka Exrawheel się wypina :)
W Janowie Podlaskim robimy odpoczynek. Uzupełniamy zapasy, jemy drugie śniadanie, oglądamy miejscowe atrakcje i jedziemy dalej.
Wjeżdżamy w województwo mazowieckie. Za chwilę będą Serpelice.
Druga kraksa na trasie w ciągu jednego dnia. Ponownie bez ofiar. :D Tym razem popisał się Mateusz... Na zjeździe przed Seplicami, chcąc pobić rekord prędkości (wykręcił 65 km/h) pozbawił swój rower przyczepki z sakwami. :) Na szczęście nic się nie stało. Udało się odnaleźć koło od przyczepki, które wylądowało w pobliskim rowie. Sprzęt już złożony, można jechać dalej. Skończyło się na podwyższonej adrenalinie i masie śmiechu. Na dziś wystarczy. :)
Długo w mazowieckim nie zabawiliśmy - już wjechaliśmy w województwo podlaskie :)
Złożyliśmy wizytę na prawosławnej Świętej Górze Grabarka.
Późnym wieczorem dojechaliśmy do miejscowości Kleszczele. Śpimy w namiocie, noc jest pogodna, czujemy się bardzo dobrze. :) Znów pękło ponad 150 km.
Sanktuarium Matki Bożej Kodeńskiej - Bazylika Mniejsza

Cerkiew prawosławna w Kodeniu ze złotymi kopułami.

Czołg zdobyty!

Na Świętej Górze Grabarka.

Las krzyży

Night riders.

Relacja na bieżąco dostępna na stronie http://www.dookolapolski.xn.pl

DZIEŃ 16 - WZDŁUŻ BUGU

Wtorek, 28 lipca 2009 · Komentarze(2)
Poranek przywitał nas bezchmurnym niebem i wszędobylską ciszą. Po śniadaniu ruszamy w trasę.
W Dorohusku jemy drugie śniadanie i lody. Pod sklepem ucinamy miłą pogawędkę z miejscowym koneserem "ranczowego" wina. Wesołe są takie spotkania :)
Dziś, jak i wczoraj, mijamy na trasie setki bocianów. Mają gniazda niemal w każdej wiosce. Czujemy się przez nie prześladowani i nie wiemy co to może znaczyć ;)
W Sobiborze odwiedziliśmy muzeum byłego obozu zagłady. We Włodawie dołączył do nas Grzesiek z Lublina. W międzyczasie Mateusz łatał kolejnego wyprawowego kapcia
Zwiedziliśmy przepiękny dworek i muzeum J. Kraszewskiego w Romanowie. Miejsce warte odwiedzenia. Przyjemne spotkanie z historią.
Dzisiejszą metą jest Kodeń - wielce urokliwe miasteczko. Zatrzymaliśmy się na nocleg w gospodarstwie agroturystycznym. Jutro ciąg dalszy wschodnich wojaży.

Ukraina w zasięgu reki :)

Pomnik pamięci narodowej w Dubienku

Bociany we Woli Uhruskiej

Relacja na bieżąco dostępna na stronie http://www.dookolapolski.xn.pl

DZIEŃ 15 - KRESY

Poniedziałek, 27 lipca 2009 · Komentarze(4)
Dzisiaj opuszczamy województwo podkarpackie i wjeżdżamy w województwo lubelskie :) Pierwsza miejscowość w województwie lubelskim to Bełżec.
Gościmy w Tarnoszynie. Czas tu minął nam na miłych rozmowach z miejscowymi o tutejszym kościółku i UPA. Ludzie są tu bardzo serdeczni - tak jak u nas :)
Zatrzymaliśmy się w Hrubieszowie. Jest tu unikatowa cerkiew posiadająca aż trzynaście kopuł. Jemy pizzę, a potem jedziemy w stronę Horodła.:)
W okolicach Witkowa spotkaliśmy jednego z Quriersów - kolegę Mavica. Zahaczyliśmy też o kilka miejsc pamięci narodowej - cmentarzy i pomników.
O godzinie 20:00 od Ukrainy dzieli nas 100 metrów - przejeżdżamy przez Zosin.
Dojechaliśmy do Horodla, miejscowości o bardzo bogatej historii, to tu król Władysław Jagiełło zawarł unię polsko-litewską.
Dziś, mimo niesprzyjającego wiatru, udało się przejechać 150 km. Śpimy w lasku niedaleko Bugu. Noc jest gwieździsta.

Ruiny cerkwii w Płazowie

Zabytkowa drewniana cerkiew z XVIII w.

Krzyż pokutny

Muzeum - miejsce pamięci w Bełżcu

Na kresach...

Hrubieszów - cerkiew z trzynastoma kopułami.