WILNO 2009 – Dzień 2.

Czwartek, 30 kwietnia 2009 · Komentarze(8)
ZAMEK W TROKACH I WALKA Z WIATREM

Poranek jest bardzo przyjemny. Długo nie chcemy opuszczać naszego „obozowiska”. :)
Robimy sobie też małą sesję zdjęciową na polanie.
W końcu wsiadamy na rowery.
Pierwsze na trasie są Rejże, gdzie znajduje się drewniany meczet tatarski, a także ukryty w lesie cmentarz – również tatarski. ;)

Dziś pogoda również jest słoneczna. Jedzie się bardzo przyjemnie ale do czasu...
Zrywa się silny wiatr, z którym walczymy do końca dnia – daje się on nam bardzo we znaki.
Na szczęście kilometry mimo wszystko połyka się całkiem nieźle, bo po drodze mijamy wiele ciekawych miejsc, a co najważniejsze, na całej trasie towarzyszą nam cudowne krajobrazy.
Mimo wiatru wszystkim chce się bardzo jechać i humory nawet na chwilę nas nie opuszczają (no może na szutrowym odcinku do Stokliszek pada dużo przekleństw ale kto jechał po litewskim szutrze z obładowanymi sakwami ten wie, jaka to katorga :D ).

We wspomnianych Stokliszkach odwiedzamy wytwórnię słynnego litewskiego miodu. „Vilnius’, który spróbowałem z Asią jest pyszny, chłopaki zaserwowali sobie nieco mocniejszy „miodas”. ;)

Sporo czasu tego dnia spędziliśmy w Wysokim Dworzem gdzie szukaliśmy Dębu Mickiewicza, a także sobie odpoczywaliśmy w miejscowym parku. Odwiedziliśmy również położoną na północ od Wysokiego Dworu „Velnio Duobe” – największy litewski wąwóz mający 45 metrów głębokości (tzw. „Czarcia Jama”/”Diabelski Dół”).

Przy końcowej fazie zachodu słońca docieramy do Troków. Jechaliśmy tam przez Siemieliszki.
Trocki zamek, wybudowany na wyspie jest jedną z piękniejszych budowli, jakie w życiu widziałem – to miejsce robi niesamowite wrażenie. My mieliśmy okazję podziwiać ten zamek również w wieczornej scenerii.
W tym miejscu też jemy ciepły posiłek. Matys z Krzychem zachwycają się „zupą dnia’, Asia i ja wybieramy kibiny – kolejną, doskonałą potrawę litewską. :)
Po posiłku i wyjściu na zewnątrz restauracji okazuje się, że zrobiło się bardzo zimno – trzeba ubrać się w ciepłe gatki. Krzysio bardzo ładnie wyglądał przy restauracyjnych drzwiach stojąc w bokserkach. :D
Jak zauważył: „to jest striptiz dla ubogich”. :)

Zajeżdżamy jeszcze do Starych Troków, miejscowości w której urodził się kamrat naszego Władysława Jagiełły, słynny książę litewski Witold. Niestety mało tam widzimy, bo jest już ciemno – szkoda.
Tego wieczoru odkrywamy kolejną ciekawą rzecz związaną z Litwą, a mianowicie, że... tamtejszy czas jest przesunięty o godzinę do przodu w stosunku do polskiego. ;)

Rozbijamy się na łące kilometr przed Lendwarowem.

Raižiai (Rejże - okolice) -> Butrimonys -> Stakliškės (Stokliszki) -> Aukštadvaris (Wysoki Dwór) -> Semeliškės (Siemieliszki) -> Trakai (Troki) -> Senieji Trakai (Stare Troki) -> Lentvaris (Lendwarów - okolice)

POZOSTAŁE DNI WYPRAWY:
Dzień „0”
Dzień 1.
Dzień 3.
Dzień 4.
Dzień 5.