Marzec, 2007

LUBIĄŻ

Co

Niedziela, 11 marca 2007 · Komentarze(6)

Co mi się nie udało wczoraj – zrobiłem dzisiaj :)

A więc uderzyłem do Lubiąża. Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszej wycieczki, bo zobaczyłem dużo pięknych miejsc i zabytków, po prostu nacieszyłem swoje oczy wspaniałymi widokami :)

Moim celem było zobaczenie Pałacu Cystersów w Lubiążu i muszę przyznać, że miejsce to zrobiło na mnie olbrzymie wrażenie. Coś niesamowitego, cudowna budowla i jej otoczenie tworzą tam niepowtarzalny klimat. Nic dziwnego, że zabytkiem tym swego czasu zainteresował się sam... Michael Jackson, który nawet się pofatygował z wizytą do Lubiąża :)

Do swego celu udałem się jadąc wioskami położonymi na północny zachód od Wrocławia, między innymi przejeżdżałem przez Prężyce, gdzie kiedyś razem z Matyskiem wspaniale się bawiliśmy na festynie :D

Pokonywanie tamtejszych dróg, mało uczęszczanych przez auta, sprawiało mi dużą przyjemność i to pomimo ciągłej jazdy pod wiatr. Taki był plan, by do Lubiąża troszkę się wymęczyć mając ciągle wiatr w blachę, ale za to mieć lajtowy powrót. Niestety nie do końca się to sprawdziło, bo powrót miałem niby z wiatrem w plecy, ale mało odczuwalnym, za to gdy wiał wcześniej w blachę to dawał czadu – trudno, trochę się wysilić musiałem :D

Odpoczynek zrobiłem sobie na ryneczku w Brzegu Dolnym – bardzo urokliwe miasteczko.

To był wspaniały, niedzielny dzień! Kocham takie dni.

Pod Prężycami, jak to w niedzielę przystało... przeżegnałem się :)

Pałac w Prężycach – kiedyś tam się działo hehe

Cerkiew prawosławna w Malczycach

Pałac Cystersów w Lubiążu

Może kiedyś sobie kupię ten pałacyk :D

Kolumna w parku przyklasztornym

Drewniany wiatrak „Koźlak” – okolice Lubiąża

Kościół w Brzegu Dolnym

Za plecami... Uraz :), a ja gonię w ciemnościach do Wrocławia

A, bym zapomniał... :D
Jakby ktoś nie miał kaskofonu na maratony, czy wycieczki to znalazłem dziś w przydrożnym rowie hehe
Najnowszy model ;]

WROCŁAW/Gaj – Nowy Dwór – Leśnica – Mokra...
Brzezina -> Brzezinka Średzka -> Gosławice -> Prężyce -> Lenartowice -> Gąsiorów -> Głoska -> Głogi -> Lubiatów -> Zabór Mały -> Kobyliniki -> Szczepanów -> Brodno -> Rzeczyca -> Chomiąża -> Malczyce -> Lubiąż -> Prawików -> Grodzanów -> Pogolewo Wielkie -> Pogolewo Małe -> Pysząca -> Brzeg Dolny -> Kręsko -> Wały -> Stary Dwór -> Uraz -> Pęgów -> Zajączków -> Szewce...
WROCŁAW/Świniary – Różanka – Most Milenijny - Gaj

+ wieczorkiem do Rzymianka i powrót :)

ZNOWU DESZCZ...

Coś ostatnio pogodę we Wrocławiu mamy w kratkę :)
Chłodne i mokre dni przeplatają się ze słonecznymi. Ale takie już są uroki wczesnej wiosny... którą mamy już od listopada zeszłego roku :D

Dziś miałem iść do szkoły na wykłady, ale jako że zaspałem na pierwszy, postanowiłem w ogóle zrezygnować z wypadu na Uniwerek – nie lubię spać na wykładach ;]

Jeszcze koło godziny 11 szybko skleciłem sobie plan na dzień – miałem pojechać rowerkiem do Lubiąża :D
Nawet zacząłem go realizować, jednak... moja super wycieczka skończyła się po przejechaniu 3 kilometrów, na krzyżówce Powstańców Śląskich z Hallera :D

Po prostu przenikliwy chłód, wiatr i ciągle padający deszcz dały mi dobitnie do zrozumienia, że tej wycieczki nie zrobię dziś, a już na pewno nie... w krótkich spodenkach :)
No to wróciłem do domu.

Dopiero po godzinie 16 przeprowadziłem kolejny atak na pogodę :D
I tym razem plan, już inny, zrealizowałem w całości. Przejechałem bardzo lubianą przeze mnie trasę, którą odkryłem na ostatnich wakacjach :)

Było jak zawsze miło. Wszyscy ludzie na ulicach opatuleni w jakichś ciepłych kurtkach i za parasolami, a ja sobie zasuwałem w spodenkach... :)
Tomek mnie jednak straszy reumatyzmem – zastanowię się nad tym :D

Droga z Zacharzyc do Iwin

Zacharzyce
Wrocław/Brochów - Gaj

NA ZACHÓD...

Tego pięknego dnia, a pięknego bo znów pogoda była iście wiosenna, postanowiłem pojeździć dopiero po południu, dlatego że chciałem nacieszyć oczy zachodzącym słońcem :)

No i nacieszyłem :D

Niestety nie podzielę się z Wami za bardzo pięknymi widokami, gdyż jak wiecie nie mam aparatu hehe, a jedyne z czego pstrykam fotki to telefon, z którego wychodzi dobra fotka jedna na sto :D

Poza tym nie posiadam odpowiedniej wiedzy i umiejętności, które pozwoliłyby mi wykonać zdjęcie w 100% oddające piękno zachodzącego słońca.

To, co w miarę mi wyszło zamieszczam poniżej :)

Jeździło się świetnie dzięki pogodzie, o której już wspomniałem, a także dlatego, że Wrocław jest piękny i jazda po jego terenach zawsze daje mi dużą frajdę.

Z Gaju pojechałem na Niskie Łąki, później Most Grunwaldzki i Ostrów Tumski, pokręciłem się troszkę więcej w tamtych okolicach i udałem się w stronę Zoo, by popedałować wałami wzdłuż Odry do Mostu Bartoszowickiego, który był punktem kulminacyjnym mojej krótkiej wycieczki. Powrót do domu przez Wyspę Cześka, Opatowice, Niskie Łąki i ulicę Krakowską.

Przyjemnie było, a będzie jeszcze fajniej! :)

Ostrów Tumski widziany z Mostu Pokoju

Most Grunwaldzki, a gdzieś w oddali karuzela

Ścieżka na Grobli Szczytnicko-Bartoszowickiej

Dzisiaj pogoda we Wrocławiu

Czwartek, 8 marca 2007 · Komentarze(6)
Dzisiaj pogoda we Wrocławiu była strasznie brzydka - aż ciężko uwierzyć, że wczoraj mieliśmy diametralnie inną...
Cały dzień deszcz i chłodnawo - trudno.

Wieczorkiem pojechałem na PKP spotkać się z Adriankiem, który jechał pociągiem z Zielonej Góry do Katowic i miał 30 minut przerwy przy przesiadce.

Poźniej jeszcze pojechałem do Rzymiana i muszę się pochwalić, że dzisiaj Piasta nie było :D

Tak więc silna wola jest :)

WIOSNAAAA!!! :D

Pogoda

Środa, 7 marca 2007 · Komentarze(17)

Pogoda dziś we Wrocławiu była fenomenalna! Sucho, żadnych opadów, błękitne niebo ze wspaniałym słońcem i temperatura między 12 a 14 stopni na plusie! Takiej pogody nie mogłem już dziś zmarnować – wystarczy, że zmarnowałem niemal identyczną w ciągu dwóch poprzednich dni :)

Nie jeździłem dziś sam :) Moim świetnym towarzyszem był Tomek :D

Już wcześniej ustaliliśmy, że uderzymy na Wzgórza Strzelińskie i wjedziemy na Gromnik, na którym Tomek jeszcze nie był nigdy. Przed godziną czternastą wyjechaliśmy z Wrocławia w stronę Żórawiny i dalej jechaliśmy spokojnymi drogami przez Węgry i Prusy :D do Białego Kościoła. Całą drogę w tym kierunku jechaliśmy pod wiatr, który nie był strasznie mocny, jednak jazdy nie ułatwiał na pewno :)
Taki był nasz plan – pierwsza połowa trasy pod wiatr, by powrót był przyjemny :)

Chyba najpiękniejszym odcinkiem naszej wycieczki była malownicza droga z Prus do Białego Kościoła. Drugi raz nią jechałem i znów czerpałem ogromną przyjemność z jej pokonywania. Tomkowi też się spodobała. Co ciekawe w przydrożnych rowach na tamtym odcinku napotkaliśmy... śnieg! :)

W Białym Kościele zrobiliśmy sobie, krótką przerwę na zakupy w sklepie i podziwianie tamtejszego pięknego kościółka oraz uroczych widoków, które w tamtym momencie były ozdobione zachodzącym słońcem.

Po niedługiej przerwie ruszyliśmy na Gromnik, troszkę sił nas kosztował podjazd na szczyt, a nie były to już nasze pierwsze wspinaczki tego dnia :)
Oczywiście na szczycie zarządziliśmy generalny odpoczynek, na który sobie zasłużyliśmy :)

Przyjemnie piło się zimnego Piasta na Gromniku, troszkę się posililiśmy również jedzonkiem i... zastała nas noc na szczycie, gdzie ponoć pojawiają się duchy byłych mieszkańców tamtejszego zamku :D
Nas jednak to specjalnie nie martwiło, żadnych duchów nie spotkaliśmy, mało tego... zamiast wracać z Gromnika drogą, to wbiliśmy się żółty szlak i zaszyliśmy się w czeluść lasu :D
Troszkę było adrenalinki podczas dość długiego zjazdu w ciemnościach otoczonych drzewami.
Bardzo ciekawe doświadczenie, pierwszy raz w życiu pokonywałem taki dziki las w kompletnych ciemnościach :D

Fajnie było :)

Gdy już byliśmy ponownie w cywilizowanym świecie, skierowaliśmy się w stronę Strzelina, a stamtąd ruszyliśmy na Oławę i skręciliśmy na mało uczęszczane przez auta drogi. Niemal całą drogę powrotną mieliśmy z lekkim wiaterkiem w plecy, co stanowiło dla nas ogromny komfort jazdy. Jazda powrotna była jedną, wielką przyjemnością i to pomimo mroku, w jakim przyszło nam jechać.

Dojechaliśmy do Świętej Katarzyny i po kilku chwilach byliśmy na wrocławskim Brochowie, skąd do domku już tylko kilka minut :)

Wycieczka niezwykle udana, było strasznie ciepło i zarówno Tomek, jak i ja, po raz pierwszy w tym roku śmigaliśmy w krótkich gatkach – strasznie długo na tę chwilę czekaliśmy :D

Miałem jeszcze wielką ochotę na jazdę, więc do domku wpadłem na krótką chwilę, by zjeść szybką kolacyjkę i... znów zabrałem się z rowerem na dwór, by pokonywać wrocławskie ulice.

Byłem między innymi na moim kochanym Moście Milenijnym, Moście Grunwaldzkim, w C.H. Korona, Hali Ludowej, Marino i oczywiście na Ostrowie Tumskim.

Strasznie jestem zadowolony z faktu, iż dzisiejszy dzionek udało nam się świetnie wykorzystać :)

Tomek w akcji :)

Ślężna
Armii Krajowej
Dom w Gaju :D

Cały dzień temperatura w okolicach

Sobota, 3 marca 2007 · Komentarze(4)
Cały dzień temperatura w okolicach zera i wiatr z deszczem momentami przechodzącym w mocniejszą ulewę - tak wyglądała dzisiaj pogoda w moim Jasieniu, do którego zawitałem na weekend :)

W południe, w najgorszą pogodę dnia, pohasałem sobie po boisku :D

Na rower wyszedłem dopiero po 23 :), po prostu chciałem się jeszcze dziś poruszać troszkę...
Wyskoczyłem na obwodnicę Jasienia, którą pokonałem otoczony przez ciemność nocy.
Podczas tej przejażdżki przyszła mi na myśl dzielna dziewczynka - Kosma, która kilka dni temu robiła trasę w takich warunkach. :D

Swoją drogą taka jazda chyba nie jest bezpieczna – tak mi się wydaje – bo na przykład jakie szanse ma osoba na rowerku w starciu z przebiegającym przez jezdnię dzikiem?!
Ale to tylko takie moje dywagacje hehe

Może lepiej już pójdę spać :D

NA TROPACH CZEŚKA :D

Piątek, 2 marca 2007 · Komentarze(19)

Dziś we Wrocławiu pogoda była wspaniała... do momentu gdy Młynarz wybrał się na rower hehe

Najpierw pojeździłem po Parku Wschodnim, który jest niedaleko mojego miejsca zamieszkania, a byłem tam po raz pierwszy (już wiem, że nie ostatni).
Bardzo mi się tam podobało, prawdę mówiąc nie mogę doczekać się wiosny, bo wtedy mam zamiar podziwiać piękno wrocławskich parków w całej okazałości :)

Dopóki nie wyjechałem z parku pogoda była fenomenalna, co prawda dawał się baaardzo we znaki silnie wiejący wiatr, ale mi to nie przeszkadzało, gdyż ciągle dawał mi po plecach :D

Z parku przez Las Rakowiecki udałem się do Opatowic i tam przez śluzę przebiłem się na Wyspę Opata Cześka hehe

Wtedy to poruszyło się niebo... chmury zakryły słońce, wiatr już miałem boczny i nie było tak pięknie jak na początku. Z każdą chwilą robiło się coraz gorzej.
Dalej pojechałem na Most Bartoszowicki, gdzie podobnie jak na wyspie nie było Cześka (było koło 16:30 :) )

Strasznie kląłem na pogodę, bo już ciągle miałem pod wiatr, niebo czarne, zachodu słońca nie widać, zaczęło kropić i zrobiło się chłodno... ale to był tylko początek :D
Gdy już jechałem wałem za Zoo zerwała się porządna wichura (oczywiście przyjąłem ją na klatę hehe) i rozpadało się na dobre.
Dojechałem do Kładki Zwierzynieckiej i przestało padać (opuszczałem tereny Cześka) :)
Powrót do domu przebiegł już bez żadnych zakłóceń.

Fajnie było :) jutro pojeżdżę u siebie.